Μετράμε μέρες για να υποδεχθούμε την νέα τουριστική σεζόν και σκοπός μας είναι να προβληματίσουμε αν είμαστε έτοιμοι σαν επιχειρήσεις .
Πριν ανοίξει η πόρτα στην καλοκαιρινή σεζόν 2023 οι επιχειρήσεις HO.RE.CA ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ, ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ κλπ θα πρέπει να έχουν στα χέρια τους ένα πλάνο να στηρίξουν την προσπάθεια για να πάρουν θετικό οικονομικό αποτέλεσμα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2023-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
. Ο χρόνος διεξαγωγής των εκλογών , το αποτέλεσμα και οι πιθανές συνεχιζόμενες επαναλήψεις δεν βοηθούν στην θετική κατεύθυνση στο προσδοκώμενο θετικό αποτέλεσμα από τις τουριστικές επιχειρήσεις. Ελπίζω να μην προστεθεί και ένας οικονομικός τυφώνας που διακεκριμένοι οικονομολόγοι βλέπουν στον ορίζοντα με αφορμή οικονομικές καταρρεύσεις τραπεζών και αύξηση επιτοκίων τέτοια που θα επηρεάσει σημαντικά τον πληθωρισμό και κατά συνέπεια το κόστος λειτουργίας μιας επιχείρησης .
Κατά συνέπεια οι επιχειρήσεις που ξεκινούν την νέα τουριστική σεζόν θα πρέπει να αναλογιστούν την θέση τους και την ικανότητα προσαρμογής τους σε παρεμφερές οικονομικό περιβάλλον.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΟΧΩΝ
- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΕ ΝΕΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ-ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Η άναρχη οργάνωση μιας επιχείρησης επειδή έχει ωραίο σημείο αναφοράς ( πόστο , πόστο με θέα, κλπ) και παράλληλα οι λοιποί συντελεστές της όπως προσωπικό χωρίς εκπαίδευση , παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα με χαμηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά , συνθήκες υγιεινής τριτοκοσμικές δεν έχουν την παραμικρή τύχη για ευοίωνο μέλλον .Θα χάσουν το πόστο από τον <<ΞΕΝΟ>> οποίος έχει δυναμική εξωστρέφεια στην προώθηση της επιχείρησης του, έχει πιστοποιήσει τις υπηρεσίες του ανάλογα με το αντικείμενο του πχ HACCP , ISO 22000 , GREEN KEY , GREEK BREAKFAST σεβόμενος την ασφάλεια και υγιεινή χώρων τροφίμων & υπηρεσιών << χωρίς να δέχεται μύγα στο σπαθί του>>έχει επιλέξει αυστηρά το καλοπληρωμένο προσωπικό αντί να κάνει τον οικοδόμο μάγειρα η σερβιτόρο…η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης δεν ειναι άγνωστη για αυτή την επιχείρηση αντίθετα είναι συνοδοιπόρος στην διαρκή επιτυχία. Να θυμίσω ότι η μελέτη HACCP είναι πλέον υποχρεωτική . Ο Φάκελος πιστοποίησης καταπολέμησης παρασίτων δεν είναι μόνο υποχρεωτικός αλλα η τακτική εφαρμογή κάτι παραπάνω από αναγκαία για ευνόητους λόγους η οποία πρέπει να εφαρμόζεται από επιστημονικά καταρτισμένους και όχι από ευκαιριακά άπειρους απασχολούμενους .
Ο Φάκελος Συμμόρφωσης για εστίαση περιλαμβάνει :
Άδεια οικοδομής με νομιμοποιήσεις , βεβαίωση χρήσης γης ,κατόψεις και σκαριφήματα αποτύπωσης μέσων , μελέτη πυροπροστασίας , πιστοποιητικό πυροπροστασίας ( όπου απαιτείται ) κόκκινο βιβλίο μα βεβαίωση για πυροσβεστήρες ,διαγράμματα ροής και τεχνική έκθεση, μελέτη HACCP, η ISO 22000 ,φάκελο πιστοποίησης καταπολέμησης παρασίτων,βεβαιώσεις από δήμο ,παράβολο καταστήματος ,σύμβαση με τεχνικό ασφάλειας ( αν είναι τρίτος ( προτείνουμε πάντα τεχνικός ασφαλείας να είναι τρίτος δεν είναι οικονομία 100-300 ευρώ την σεζόν ) , ο φάκελλος υγιεινής προσωπικού , βεβαιώσεις εκπαίδευσης προσωπικού από πιστοποιημένο εκπαιδευτή ΕΦΕΤ μισθωτήριο χώρων , άδεια κατάληψης κοινόχρηστων χώρων και τέλος μπροστά μπροστά η ανακοίνωση στο NOTIFY BUSINESS που επέχει θέση άδειας λειτουργίας .
Ο Φάκελος συμμόρφωσης για καταλύματα περιλαμβάνει :
Άδεια οικοδομής με νομιμοποιήσεις , βεβαιώσεις μηχανικού , μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, υποφάκελο πιστοποίησης από διαπιστευμένο φορέα μα όλα τα δικαιολογητικά ,υποφάκελο εστίασης άν διαθέτει πρωινό η γεύμα με όλα τα παραπάνω της εστίασης ,το πιστοποιητικό κατάταξης , το πιστοποιητικό /κα που αφορούν διεθνή ποιοτικά πρότυπα , GREEN KEY , GREEK BREAKFAST κλπ..Γνωστοποιήσεις στο Notify business , για το κατάλυμα ,την πισίνα ν διαθέτει ξεχωριστή γνωστοποίηση για κάθε μια ξεχωριστά αν διαθέτει πάνω από μία , αναφορά στο σύνολο και περιγραφή ανά χώρο για ατομικές αν υπάρχουν , ειδικές σημάνσεις με υποχρεώσεις χρήσης , άτομο η άτομα πιστοποιημένα σαν ναυαγοσώστες εν δυνάμει και παρόντες με φαρμακείο και λοιπά όργανα στην περίπτωση καταλυμάτων με δυναμικότητα μεγαλύτερη των κλινών,. Στην περίπτωση καταλύματος με κλίνες μικρότερες των 50 απλά παρουσία στον χώρο στην περίπτωση ανάγκης , πιστοποιητικά καταλληλότητας νερού πισίνας .Υπάρχουν και άλλα σημαντικά θέματα τα οποία θα αναλύσουμε σε άλλη μας ενημέρωση.
Πιστοποίηση κατηγοριοποίησης -κατάταξης
Η προσπάθεια πιστοποίησης κατηγοριοποίησης- κατάταξης από διαπιστευμένο φορέα σε αστέρια και κλειδιά των καταλυμάτων ανεξάρτητα από την ισχύ προσωρινών παρατάσεων σε υψηλή κατηγοριοποίηση αστεριών και κλειδιών και παράλληλα με πιστοποιήσεις διεθνών προτύπων ISO 9001 , με σήματα GREEN KEY , GREEK BREAKFAST κλπ είναι ψηλά στις προτιμήσεις των πελατών.
Ποια είναι τα οφέλη από τη λήψη της πιστοποίησης
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια νομοθετική απαίτηση, η πιστοποίηση είναι πια απαραίτητο στοιχείο για κάθε επιχείρηση ή επαγγελματία που στοχεύει σε ένα καλύτερο μέλλον, συνεπώς και για την ίδια τη χώρα. Η συγκεκριμένη διαδικασία:
- λειτουργεί ως απόδειξη της ποιότητας των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών
- αυξάνει το αίσθημα εμπιστοσύνης στον ταξιδιώτη αναφορικά με την ικανοποίηση των συμφωνημένων απαιτήσεων σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο
- δύναται να αποτελέσει το έναυσμα για προσέλκυση νέων πελατών και έναρξη νέων συνεργασιών
- αποτελεί όπλο στην προσπάθεια για βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και της ανταγωνιστικότητας με ισότιμες συνθήκες με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες που ήδη από χρόνια εφαρμόζουν ανάλογες διαδικασίες και πλαίσια, έχοντας αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα μάτια του ταξιδιώτη
- δύναται να μεταβληθεί σε εργαλείο βελτίωσης και αναβάθμισης των υπηρεσιών αφού δίνει τη δυνατότητα στους Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού, να οργανώσουν καλύτερα το «προϊόν» τους, να το ανανεώσουν, να το εκσυγχρονίσουν και τελικά να το αναβαθμίσουν. Στην πραγματικότητα σημαίνει αναβάθμιση της ποιότητας, μεγαλύτερη ασφάλεια, διασφάλιση υποδομών ποιότητας, λιγότερη γραφειοκρατία, περισσότερη διαφάνεια, παρέχοντας έτσι όλα τα εχέγγυα για βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη
- ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΣΟΔΩΝ ΕΞΟΔΩΝ -ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΕΤΟΣ 2019 ΚΑΙ 2022. Το να γνωρίζεις τα προηγούμενα οικονομικά δεδομένα είναι η βάση της επιτυχίας που έρχεται.Με απλές κουβέντες .ΕΣΟΔΑ ανά κατηγορία υπηρεσίας κατά μέσο όρο των χρήσεων 2019 & 2022 ( καλές χρονιές ομολογουμένως ) ανά εβδομάδα , μήνα έτος και με % συμμετοχή στο σύνολο ( θα βοηθήσει στην ένταση απασχόλησης και την προγραμματισμένη ρευστότητα μας για το υπόλοιπο κόστος).ΕΞΟΔΑ ανά κατηγορία με έμφαση σε Υλικά και Δαπάνες προσωπικού….Φυσικά μετράμε εξαρχής ρευστότητα , χρηματοδότηση ,τις υποχρεώσεις αρχής σε Δημόσιο , Τρίτους κλπ .Είναι φυσικό ότι ο πλέον ελαφρύς θα κάνει καλύτερο φίνις.
Σε συνεργασία με τον ειδικό LKQUALITY βοηθάμε την ανάπτυξη σας .
Ευχόμαστε καλή και αποδοτική σεζόν.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΗΝΟΥ
Πέτρος Κώτσος & Συνεργάτες Λογιστές-Σύμβουλοι επιχειρήσεων
Ζαν Αλαβάνου 2 Τήνος τκ 84200
☎️2283024020 ,6938773654,6937308109